30 april 2007

Tre fotografer på vift

Igår kom Annelie och hennes son hit med sina datorer. Min kära man har ju liksom blivit halva bekantskapskretsens datasupport. Det är tur att han tycker det är ganska roligt att sitta och pilla med datorer. :-)

När de nu ändå skulle komma hit bestämde vi att vi skulle gå på fotosafari. Så tre fotnördar travade runt halva nejden och fotade allt från blommor, till trappor, till sönderslagna bänkar. Typ. :-) Vi började med att klättra nästan högst upp i en läskig spiraltrappa med trappsteg av sådant där galler som gör att man ser rakt ner. Jag vet inte vems ben som skakade mest, mina eller Annelies? ;-) Men utsikten där uppifrån var värd lite knäskak.




Allra högst upp vågade vi oss inte.


Samma bro som jag fotat ovanifrån fotade jag även ur "grodperspektiv".

Naturligtvis var vi tvungna att gå till stans mysigaste fik och sitta i solen och äta våfflor och dricka kaffe och diskutera foto. Det var kul att Annelies 17-årige son ville följa med oss "tanter" på fotosafari. Och det är kul att fota tillsammans med andra för man inspireras av deras bildseende och får tips på annorlunda vinklar. Dessutom behövde jag verkligen komma ut och få friskluft och lite sol på nosen. Vi var ute och gick och fotade i flera timmar!


Inuti en rhododendronblomma.


Skrikiga tulpaner.


Här blev jag inspirerad av mina fotokompisar att ta ett annorlunda kort. Detalj under en vägbro.


Är inte trädens blad ljuvliga så här års? Som små mjuka musöron!


Öppna landskap gillar vi!


Så fort jag fick syn på det här trädet såg jag för mig en bild med namnet "One tree hill" (underbar U2-låt). :-)


Hällristning.

Mycket prat om allt mellan himmel och jord hann vi med. Och när vi kom hem, och skulle ladda över deras bilder till min dator för att frigöra plats på minneskorten, blev vi sittandes och pratade och pratade tills vi nästan svimmade av hunger. Mest hungrig var nog en viss 17-åring tror jag. ;-)

Jo, det var en BRA dag. En sådan där tanka-energi-dag som jag behövde. Korten blev kanske inte så lysande, men man får se det som att man lär av sina misstag.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Tack själv för en härlig dag! Det var såå skönt att bara gå och gå och gå..och fika, och prata och allt :)
Tror nog att L tyckte att det var himla mysigt också (fast han skulle nog inte erkänna det mer än som att det var...eh..öh..va la okej..öh) *överdriver bara liiite* ;)

Knyttet sa...

Mamarazzi: Jag hoppas han inte ångrade att han följde med i alla fall! Kul att han ville hänga med tyckte jag! :-)