15 maj 2007

Mitt arma huvud!

Ibland undrar jag hur mycket huvudvärk som får plats i ett stackars huvud. Är det inte lite konstigt hur man kan gå från en dag till den andra från (med mina mått mätt) normalmycket huvudvärk till megamycket huvudvärk nästan hela tiden? Och jo, det är bara spänningshuvudvärk. Jag vaknar med sammanbitna tänder och spänd panna och minsta stresspåslag under dagen utlöser en nästan migränliknande huvudvärk som oftast inte släpper förrän frampå kvällen, om ens då.

Usch vad less jag är på det här! Tvingar mig ut och gå när jag egentligen inte orkar för promenader är stressreducerande. Frågan är vad jag är så himla stressad/uppskruvad över? Jag vet inte. Och det är nästan det mest frustrerande. För vet jag inte kan jag inte göra något åt det. Pratade med min chef igår och nu låter det i alla fall som jag sannolikt kommer att få gå en stresshanteringskurs i höst genom företagshälsovården. Det låter bra det! Jag har bara försökt få till stånd detta i två år nu.

För övrigt fick jag bara beröm av min chef under vårt samtal (som blev 1 timme och 45 minuter långt istället för, som planerat, en timme). Det var skönt för jag är expert på att tro att jag nog säkert inte alls gör ett särskilt bra jobb. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är det jobbigaste... att inte veta vad som orsakar stressen och därmed huvudvärken... jag håller fullständigt med dig. I förrgår hade jag huvudvärk hela dagen men jag visste varför så... på slutet av dagen övergick det till migrän fast utan synbortfallet som jag annars får - ístället blev huvudvärken olidlig, jag mådde illa och kunde knappt gå upprätt. Inte så lätt att ta sig hem då... fast jag lyckades och vips - hemma var huvudvärken nästan borta!

Jag hoppas att du snart äntligen får må bra igen! Det är definitivt något som ligger och gror hos dig... :-( ...och jag hoppas att du kan komma underfund med vad det är och få må bra - helt och hållet bra! Kram, kram, kram