10 maj 2007

En fråga om tid

Jag visste väl egentligen att det bara var en tidsfråga innan det skulle ske. Internet är inte lika stort och anonymt som man lätt kan luras att tro. Tidigare i veckan kom en av mina kollegor förbi och berättade att han sökt på ett ord på Internet och hade hamnat på en blogg. Min blogg (inte den här då, utan den andra)! Han hade känt igen mig på presentationsbilden och förnamnet. Jag har hela tiden skrivit i åtanke att vem som helst kan hitta dit, men har ändå medvetet valt en bild som visar mig i profil (inte lika lätt att känna igen). Och även om man tänker att man bara ska skriva sånt man kan stå för är det ändå lite olustigt. Jag har ändå lämnat ut rätt personliga tankar och händelser. Bytte till en äldre och ännu mer anonym bild nu. Jag behöver ju inte direkt bjuda in folk i mitt bloggliv.

Var det tvunget att vara just han suckade jag inombords. Han som jag för mitt liv inte kan med för han är för korkad/lat? för att sköta sitt jobb. När man övertar ärenden efter honom möter man allt som oftast frustrerade människor som upplever sig felbehandlade och otrevligt bemötta. Ska han sitta och rota bland mina texter? *rys* Det finns en anledning till att jag tidigare skrivit "bakom låsta dörrar". Då kunde jag skriva allt. Nu känns det som jag måste dela upp mitt liv och skriva mina privata tankar här och de delar där man kan känna igen mig (vänner, bostadsort och sånt) får jag skriva om i den andra bloggen. Lite bängligt. Men kanske en vanesak?

Annars då? Mycket av min fritid går åt till att följa en massa intriger i det onlinespel jag spelar. Oh me, oh my vilka skandaler som nu är på väg att avslöjas! Jag omväxlande förfäras och förtjusas av allt jag får höra! ;-) Själv balanserar jag glatt i mitten och väntar på vad som ska hända.


Mycket mer av min fritid borde gå åt till sjukgymnastik, promenader och sådant. Men det blir lättare och lättare att motivera sig att komma ut och gå. Igår längtade jag ut och njöt av att gå, trots att jag fick gå själv. Snart, snart kommer andungarna och då ska jag och kameran ut och gå ständigt och jämt! :-)


Inga kommentarer: